دیجیاتو آپارات

ساخت وبلاگ

مایکروسافت مدتی طولانی است که از برنامه های خود برای آوردن اپلیکیشن های ویندوز به کنسول اکس باکس وان می گوید و با توجه به اطلاعات و گزارش های اخیر، به نظر می رسد دیگر تا تحقق یافتن این امر زمان زیادی باقی نمانده است.

در حال حاضر اپلیکیشن های فراگیر نت فلیکس و MSN Weather، برای اکس باکس وان عرضه شده اند و در صورتی که آخرین آپدیت پیش نمایش کنسول نسل هشتمی اهالی ردموند را در اختیار داشته باشید، به راحتی اجرا می گردند. اما وب سایت Windows Central اخیراً متوجه شده که آپدیتی جدید برای Groove Music منتشر گشته که از پخش موسیقی در پس زمینه هم پشتیبانی می کند و احتمالاً بزودی در دسترس همه قرار گیرد.

با توجه به اینکه تمام اپلیکیشن های جدید اکس باکس وان، جزئی از برنامه «اپ های فراگیر ویندوز» مایکروسافت به شمار می روند، عملکردشان شباهت کاملی به نسخه دسکتاپ آنها در پی سی ها دارد. همچنین توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن های خود را به گونه ای توسعه دهند که با نمایشگر بزرگتر تلویزیون سازگاری داشته و از کنترلر اکس باکس وان و کینکت پشتیبانی کنند.

اگرچه هنوز اپلیکیشن های ویندوز 10 شخص ثالث زیادی روی آپدیت پیش نمایش اکس باکس وان در دسترس قرار نگرفته، اما می توان انتظار داشت که تعداد زیادی از آنها بزودی و پس از عرضه آپدیت سالانه ویندوز 10 از سوی ردموندی ها طی دو هفته آینده، روی استور اکس باکس در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 285 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:58

اپل اخیرا دومین نسخه از بتای هر دو سیستم عامل خود را برای تلفن های همراه و کامپیوترهایش عرضه کرده است. iOS 10 و macOS Sierra حالا بهتر از نسخه بتای پیشین خود به نظر می رسند.

نه تنها یک سری باگ ها برطرف و پولیش شده اند، بلکه به هر دو سیستم عامل قابلیت های جدیدی افزوده شده است. در iOS 10 یک گزینه برای Touch ID در نظر گرفته شده که به شما اجازه می دهد دستگاه را به همان شیوه قدیمی iOS 10 باز کنید.

اگر شما آیفون 6 اس یا 6 اس پلاس خودتان را قفل کنید، یک فیدبک لرزشی دریافت خواهید کرد و اگر اهل ورزش باشید می توانید اطلاعات مربوط به سلامتی تان را در اختیار سیستم عامل بگذارید تا با این داده ها بتواند پیشرفتی حاصل کند.

در مورد macOS نیز یک سری باگ های مشکل ساز که مرتبا گزارش شده بودند حالا برطرف شده اند اما تغییرات و ویژگی های اضافه شده چندان گسترده نبودند ولی اگر هنوز این نسخه را امتحان نکرده اید به شما پیشنهاد می کنیم حالا به سراغش بروید.

چه macOS Sierra و چه iOS 10 هنوز نسخه های نهایی شان در دسترس ما قرار نگرفته، بنابراین حین استفاده از آن ها توجه داشته باشید که برخی از قابلیت ها جای پیشرفت دارند و احتمالا در ورژن نهایی مشکلات عمده برطرف می شود.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 237 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:58

از منظر فنی، دیکشنری یا واژه نامه ها به دو دسته تقسیم می شوند: دیکشنری های “عمومی” برای آشنایی با اصطلاحات رایج در مکالمات روزمره و موارد “تخصصی” که روی اصطلاحات و مفاهیم حوزه هایی به خصوص متمرکز شده اند.

اگر دانشجوی رشته معماری هستید یا در زمینه ساختمان سازی فعالیت می کنید، خوب می دانید که مراجعه به دیکشنری های عمومی برای فهم اصطلاحات تخصصی معماری و ساختن معادل فارسی برای آن ها کافی نیست. در موارد این چنینی لازم است که به یک دیکشنری تخصصی مراجعه کنید، و ما در این خصوص دانلود اپلیکیشن کمپانی Farlex را به شما توصیه می کنیم.

Architecture Dictionary هر آنچه معماران و دانشجویان معماری لازم دارند را برایشان فراهم کرده؛ از تشریح مفهوم دقیق بیش از 28 هزار اصطلاح تخصصی این رشته گرفته تا جمع آوری آرشیوی غنی از تصاویر مرتبط با معماری از منابع معتبری چون مک گرا-هیل.

Architecture 1

از یک دیکشنری/دایرة المعارف معماری چه می خواهید؟ معرفی معماران مشهور، توصیف سبک های معماری در دوره ها و کشورها و مذاهب مختلف، یا تشریح دقیق المان های طراحی؟ Architecture Dictionary هر چه نیاز دارید را برایتان فراهم می کند.

این دیکشنری تخصصی درست مثل نمونه عمومی اش TheFreeDictionary (که قبلا آن را در یکی از مطالب جعبه ابزار به شما معرفی کردیم)، امکاناتی مثل جستجوی صوتی کلمات، بوکمارک نامحدود، پیشنهاد کلمه در هنگام تایپ، تغییر سایز نوشته ها و امکان شنیدن تلفظ صحیح واژگان به دو لهجه بریتیش و امریکن را هم در اختیارتان قرار می دهد.

تنها مشکل Architecture Dictionary اینجاست که دسترسی آفلاین ندارد، و این موضوع می تواند در مواقعی که امکان اتصال به اینترنت را ندارید به تجربه کارتان با آن لطمه بزند. اما این روزها دیگر دسترسی به اینترنت به سختی گذشته نیست و ضمنا ضرورت آنلاین بودن برای اجرای اپ خودش می تواند یک مزیت بزرگ باشد.

اگر تیم Farlex امکان دسترسی آفلاین به دیکشنری مورد بحث را فراهم می کرد، مطمئنا فایل نصب اپ فضای بسیار زیادی از حافظه گجت هوشمند شما را به خود اختصاص می داد که مطمئنا برای هیچ کس موضوع خوشایندی نیست.

خوشبختانه Architecture Dictionary با ضعیف ترین اینترنت هم می تواند کارتان را راه بیندازد. بنابراین اگر دانشجوی رشته معماری بوده یا صرفا در این حوزه مطالعه می کنید، حتما این دیکشنری کاربردی را در گجت هوشمندتان نصب کرده تا به پاسخ تمام سوالات تان در حوزه معماری برسید.

Architecture Dictionary
  • Architecture Dictionary
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: .Farlex, Inc
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: 46 / 16 مگابایت

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 292 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:58

کمیسیون امنیت اطلاعات در دولت فرانسه به طور رسمی به کمپانی مایکروسافت دستور داده جمع آوری «بیش از اندازه» اطلاعات از کاربران ویندوز ۱۰ را متوقف سازد و دیگر بدون اجازه تاریخچه مرور اینترنت آنها را پی گیری نکند.

بر اساس اعلام این نهاد، اهالی ردموند موظف هستند قدم های لازم را برای تضمین امنیت و حریم خصوصی فعالیت های رایانه ای مشتریان خود بردارند. مایکروسافت برای تامین نظر کمیسیون مذکور سه ماه فرصت خواهد داشت.

گفته شده کمیسیون امنیت اطلاعات فرانسه با همکاری نهادهای مشابه در چند کشور اروپایی دیگر از ماه آوریل تا ژوئن تحقیقات گسترده ای در خصوص سیاست های امنیت اطلاعات و حفظ حریم شخصی افراد در ویندوز ۱۰ را به انجام رسانده است.

اواخر سال ۲۰۱۵ بود که تری میرسون (Terry Myerson)، سرپرست تیم توسعه ویندوز، در پاسخ به افزایش نگرانی ها نسبت به آخرین نسخه سیستم عامل مایکروسافت گفته بود که این شرکت اطلاعات کاربرانش را جمع آوری می کند تا بتواند محصولی بهتر برای آنها تولید نماید. ضمن این که کاربران خواهند توانست به طور کامل روی اطلاعاتی که از رایانه های آنها برای سرورهای مایکروسافت در آمریکا ارسال می شود، نظارت و مدیریت داشته باشند.

در بیانه کمیسیون امنیت اطلاعات فرانسه آمده که در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون نفر در این کشور از ویندوز ۱۰ استفاده می کنند و آنها دریافته اند که مایکروسافت اطلاعات بیش از حد معقولی را از عملکردهای این قشر جمع آوری می کند.

این اطلاعات شامل فهرست نرم افزارهای دانلود شده و زمان صرف شده در هر کدام از آنها می شود. ضمن این که غول نرم افزاری آمریکا، بدون آگاهی کاربران، از کوکی ها برای ارسال تبلیغات شخصی سازی شده بهره می گیرد. در نهایت نیز اشاره شده که رمز چهار رقمی تعیین گشته برای دسترسی به سرویس های مایکروسافت از امنیت کافی برخوردار نیست، به خصوص که دفعات ورود رمز اشتباه محدود نشده است.

در صورتی که شرکت مذکور در مدت مشخص شده واکنش مناسبی از خود نشان ندهد، احتمال وضع تحریم هایی خاص در خصوص فعالیت هایش وجود دارد. این کمیسیون در بیانیه خود آورده که هدف آنها محدود کردن تبلیغات در بخش های مختلف ویندوز ۱۰ نیست، بلکه اطلاع رسانی کافی و دادن حق انتخاب به کاربران مد نظر قرار دارد.

مایکروسافت در اولین واکنش به این خبر اعلام داشته که همکاری لازم با کمیسیون مذکور را برای رسیدن به راه حلی مورد قبول انجام خواهد داد.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 261 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:22

همانطور که می دانید، گوگل در جریان آخرین کنفرانس I/O خود که به صورت سالیانه برای توسعه دهندگان برگزار می شود از دو اپلیکیشن پیام رسان جدید رونمایی به عمل آورد. این اپلیکیشن ها Allo و Duo نام دارند که قرار است با اهدافی جداگانه اما در عین حال بسیار شبیه به هم، تا پایان امسال برای تلفن های هوشمند منتشر گردند.

مطابق شایعات جدیدی که از سوی کاربران وبسایت Reddit (که ادعای تستر بودن اپ های گوگل را دارند) منتشر شده، به نظر می رسد که Allo و Duo اپلیکیشن های پیش فرض نسخه بعدی سیستم عامل اندروید یعنی نوقا خواهند بود. همچنین احتمال دارد که واژه Allo صرفا اسم رمزی برای اپلیکیشن پیام رسان اندروید یعنی Messaging باشد.

شایعات از آنجا شروع شد که فردی با نام کاربری Therdav3 در ردیت پستی مبنی بر پیش فرض بودن اپلیکیشن های Allo و Duo را در اندروید نوقا منتشر کرد، اما ساعاتی بعد اقدام به حذف آن نمود. اما بلافاصله پس از او کاربر دیگری به نام LTNGNX پستی منتشر کرد و در آن اطلاعات زیادی از اپلیکیشن های آینده گوگل در اختیار کاربران شبکه اجتماعی ردیت گذاشت.

LTNGNX که ادعا می کند یکی از تسترهای گوگل است، در پست خود به پشتیبانی Allo از پیام رسانی پیامکی از همان ابتدای کار اشاره داشته که با توجه به این موضوع به نظر می رسد که شانس Allo برای تبدیل شدن به پیام رسان پیش فرض اندروید نوقا بالا باشد.

در بیلدهای مشخصی از اندروید، وقتی که فایل APK فاش شده Allo را نصب می کنید، اپلیکیشن خود را تحت عنوان Messaging معرفی می کند که همین موضوع احتمال این که Allo صرفا نام رمزی بیش نیست را تقویت کرده است.

البته جالب است بدانید که اگر همین حالا وارد صفحه اینترنتی پیش ثبت نام گوگل برای Allo در پلی استور شوید، در آن واژه fireball را خواهید یافت که این هم ممکن است یک نام رمز دیگر باشد.

در هر صورت چه این شایعه به وقوع بپیوند و چه نه، نکته مسلم این است که با توجه به موقعیت بسیار عالی فیسبوک مسنجر و واتس اپ، گوگل می بایست تا جایی که می تواند برای اپلیکیشن Allo مایه بگذارد تا بتواند مثل گذشته مجددا به صدر جدول رقابت اپلیکیشن های پیام رسان باز گردد.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 240 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:22

سامسونگ اخیرا درگیر تکنولوژی نمایشگرها و سخت افزارهای منعطف شده و هر از چند گاهی می بینیم که پتنتی از سوی آن ها منتشر می شود. از همین سو بود که چندی پیش سامسونگ برخی خطوط تولید LCD خود را با نمایشگرهای منعطف OLED جایگزین کرد.

همه این تلاش ها به نظر می رسد که در نهایت قرار است منجر به تولید تلفن های همراه منعطف و تاشو برسند. حالا اخیرا پتنت هایی منتشر شده که اشاره به تولید همین تلفن های همراه دارد. طبق ای پتنت، تلفن نه تنها می تواند خمیده شود، بلکه قادر است شکل تغییر یافته خود را حفظ کرده و در همان حالت باقی بماند.

برای مثال یک لولا را در نظر بگیرید که لپ تاپ ها را چگونه در هر حالتی نگاه می دارد. به لطف برخی صفحات و الکترودها، حالا انعطافی مصنوعی می توان در قطعات ایجاد کرد که تلفن بدون داشتن لولایی واقعی، در همان حالتی که شکل داده شده باقی بماند.

«عضو پشتیبان پنل» نام این پتنت است و پوسته ای باریک از پنل های الکترومغناطیسی را نشان می دهد که سیم های باریک اما مستحکمی از بین آن ها رد شده است. پنل ها در هر شرایطی می توانند شکل گرفته و باقی بمانند اما به حدی که فشاری به لایه ها وارد نشود.

در حقیقت این صفحات می توانند ساختمان یک پنل OLED منعطف را شکل داده و آینده ای که فقط در فیلم ها دیده بودیم را محقق سازند. تبلت هایی که کوچک می شوند یا موبایل هایی که با کشیدنشان می توان ابعادشان را بزرگ کرد و به یک تبلت تغییر سایز داد.

با این حال، در پتنت مربوط به این فناوری که شاید در تلفن های 1-2 سال آینده سامسونگ اثری از آن ها دیده شود، یک بخش مستحکم در وسط دستگاه قرار دارد که به کاربر کمک می کند طرح تلفن های تاشو یا طرح لپ تاپ مانند را بهتر درک کند.

پنل های منعطف OLED بسیار باریک هستند و تقریبا به همان اندازه که نمایشگرهای کنونی آزادی عمل در اختیار طراحان قرار می دهند امتیاز مثبت دارد. بنابراین اگر تکنولوژی مورد بحث قابل اجرا باشد و مورد پسند قرار گیرد، می تواند آینده تلفن های همراه را شکل دهد.

Screenshot-288

Screenshot-289

Samsung_Artificial_Muscle

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 293 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:22

پدیده این روزهای دنیای بازی های تلفن های هوشمند بالاخره به طور رسمی در ایران عرضه شد.

عنوان پوکمون گو که حدود پانزده روز پیش در تاریخ 16 تیر ماه برای اندروید و iOS منتشر شد، در حال حاضر یکی از پدیده های صنعت گیم محسوب شده و رکورد شکنی ها و حاشیه های فراوانی را در همین مدت کوتاه تجربه کرده است. این بازی الگویی بر مبنای فناوری واقعیت افزوده داشته و به وسیله GPS و دوربین تلفن های هوشمند، شما را وارد دنیای پوکمون ها می کند.

در حالی که کمتر کسی انتظارش را داشت، پوکمون گو با داشتن بیش از 21 میلیون بازیکن روزانه توانست بسیاری از عناوین صاحب نام و پرطرفدار را کنار زده و به محبوب ترین بازی موبایل امریکا تبدیل شود. علاوه بر این به سبب ارتباط معنوی پوکمون با شرکت ژاپنی نینتندو، ارزش سهام این شرکت به بیش از 30 هزار ین رسیده و ارزش بازاری آن نیز به رکوردی باور نکردنی دست یافته است.

ZOqgHEM

نکته مهم این بازی عدم انتشار سراسری آن به صورت یکپارچه بوده به شکلی که به مرور زمان به کشورهای پشتیبان نرم افزار اضافه می شود. در همین راستا دسترسی به پوکمون گو برای ایرانیان نیز وجود نداشت و برای بازی کردن می بایست از نرم افزار های جانبی تغییر آی پی استفاده می شد. همینطور در حالی که شش روز پیش صفحه اجتماعی فیسبوک این اپلیکیشن از کشور ایران به عنوان یکی از مناطق غیر قابل بازی اسم برده بود، از امروز شاهد برقراری امکان دسترسی کاربران ایرانی به پوکمون گو هستیم.

هم اکنون با مراجعه به فروشگاه های گوگل پلی و اپ استور می توانید بدون هیچ گونه نیاز به نرم افزارهای جانبی و تحمل دردسر، نرم افزار پوکمون گو را دانلود کرده و گشت و گذار در دنیای پوکمون ها را آغاز کنید. قبل از شروع ماجرا به خاطر داشته باشید حتما نکات و استراتژی های موثر در این بازی را فرا بگیرید.

Pokemon Go
  • Pokemon Go
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Niantic
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: 110 / 58 مگابایت

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 254 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:05

کمتر بازیکنی پیدا می شود که نام Two Dots را نشنیده باشد. هنوز طعم دلنشین ترکیب مکانیزم های ساده گیم پلی و محیط های مینیمالیست این عنوان زیر زبان خیلی ها باقی مانده است. پس از ماجراجویی طولانی که استودیو Playdots با Two Dots داشت، آن ها تصمیم گرفته اند تا دوباره دست به انتشار عنوان جدیدی بزنند، عنوانی که می توانیم ادامه دهنده میراث Dots قلمداد کنیم.

Two Dots توانسته بود با رنگ و لعاب بخشیدن به محیط و مکانیزم های گیم پلی قسمت قبلی، نه تنها خود را از ورطه تکرار نجات دهد بلکه تجربه ای اعتیادآورتر به مخاطبان هدیه دهد. Dots & Co هم که دیروز به انتشار جهانی رسید همین راه را ادامه داده است. همانند گذشته، باید بتوانید در تعداد محدودی حرکت، نقطه های همرنگ خواسته شده را به یکدیگر متصل کنید.

Dots & Co-playdots

نقطه های رنگی با اعداد گوناگون را می بینید؟ مرحله ها به همین صورت هستند و باید بتوانید به میزان گفته شده نقطه ها را به یکدیگر متصل کنید.

شاید Dots & Co تفاوت چندانی نسبت به پیشنیان خود نداشته باشد اما همچنان تجربه ای لذت بخش به علاقه مندان ارائه می دهد. نکته مثبت بازی اینجاست که همانند Two Dots با کمی پیشروی چالش ها بیشتر شده و بازیکن مجبور به استفاده از استراتژی می شود. بزرگترین المان جدید Dots & Co را می توانیم به نام شخصیت های همراه یا Companion ها بزنیم که بالای صفحه حضور دارند.

اگر بتوانید نوار انرژی آن ها را پر کنید، این کاراکترها به کمک شما می آیند. خوشبختانه نوار انرژی هم با سرعت خوبی پر شده و تنها نیازمند دقت بازیکن است. همچنین با ورود به مرحله های بیشتر، Companion ها تغییر می کنند. بنابراین قدرت های جدیدتری را به دست خواهید آورد. همین المان به ظاهر کوچک توانسته جذابیت بیشتری به Dots & Co ببخشید.

dots-and-co

نوار انرژی هر شخصیت، گوشه بالا و سمت راست قرار دارد.

همان طور که می دانید در عناوین این فرنچایز اگر بتوانید نقطه ها را به صورت مربعی یا مستطیلی به یکدیگر وصل نمایید، تمام نقطه های هم رنگ از صفحه محو می شوند. طبیعتا بازیکن تمام سعی خود را می کرد تا بتواند چنین اشکالی درست کند. اکنون وضعیت کمی تغییر کرده و چگونگی استفاده از قابلیت های Companion ها هم مهم است.

این نکته را اضافه کنیم نوار انرژی این شخصیت ها با اتصال نقطه های مثلثی شکل به هم رنگ ها پر می شود. دومین المان جدید Dots & Co به تغییر سیستم سلامتی بسیار بد قسمت قبل باز می گردد. بزرگترین انتقاداتی که به Two Dots وارد شد، همین سیستم سلامتی بود.

Dots & Co

هم اکنون بیش از 100 مرحله در بازی حضور دارند. طبیعتا با آپدیت های بیشتر شاهد چالش و شخصیت های جدیدی هم خواهیم بود. به یاد داشته باشید از ابتدای انتشار Two Dots تاکنون، تعداد لول های بازی چندین برابر شده اند.

همانند عناوین مشابه، در Two Dots هم باید برای انجام هر مرحله یکی از انرژی های خود را می دادید. به صورت کلی تنها پنج عدد انرژی در بازی حضور داشت که تکمیل تمامی آن ها حدود 100 دقیقه به طول می انجامید؛ هر انرژی = بیست دقیقه. خوشبختانه این مشکل بزرگ در Dots & Co کمی حل شده است.

 این بار شاهد 15 انرژی هستیم که روند تکمیل هر کدام از آن ها ده دقیقه زمان می برد. البته اینجا شاهد حرکت جالب و عجیبی از استودیو سازنده بودیم. هر مرحله نیازمند سه انرژی است. اگر ببازید، تمام این انرژی ها بر باد رفته و دوباره باید شروع کنید. اما اگر پیروز شوید، بسته به تعداد ستاره ای که گرفته اید دوباره انرژی ها به شما بازگردانه می شوند؛ یک ستاره، یک انرژی. دو ستاره، دو انرژی. سه ستاره، سه انرژی.

Dots

بازی همچنان زیباست و آرامش را به مخاطب می دهد.

از دیدگاه ظاهری تفاوت چندانی را با عناوین قبلی شاهد نیستیم. شاید تنها بتوانیم بگوییم رنگ بندی محیط از پویایی بیشتری برخوردار بوده و پس زمینه ها هم زیباتر به نظر می رسند. نیازی هم به تغییرات بزرگ نبود. Two Dots خود یکی از چشم نوازترین عناوین موبایل به حساب می آید. همین که استودیو سازنده توانسته المان های این بخش را بهبود بخشیده و جذاب تر جلوه دهد، باز راضی کننده است. موسیقی هم به خوبی با اتمسفر محیط هماهنگ شده و تجربه ای دلنشین تر به ارمغان می آورد.

به خصوص وقتی ترک موجود در منو حالتی وسترن گونه به خود می گیرد. برای سخن پایانی باید بگوییم Dots & Co توانسته تا بعضی مشکلات Two Dots را برطرف سازد. امیدواریم تا با آپدیت ها، گیم پلی بیشتر به سمت نوگرایی پیش برود. اگر از علاقه مندان به فرنچایز Dots هستید، ذره ای در دانلود بازی شک نکنید. اگر هم تاکنون عنوانی از این سری را تجربه نکرده اید، اکنون بهترین زمان برای غرق شدن در دنیای نقطه هاست.

Dots & Co
  • Dots & Co
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Playdots
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: 45.3 / 75.5 مگابایت

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 265 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:05

تا به امروز بارها گزارش های مختلفی درباره احتمال استفاده از اسکنر عنبیه چشم در فبلت پرچمدار گلکسی نوت 7 به گوش رسیده و حتی اسکرین شاتی از نرم افزار مربوط به آن نیاز انتشار یافته است. نوت 7 سامسونگ اولین موبایلی نخواهد بود که از اسکنر عنبیه چشم استفاده می کند و پیش از این شاهد آن در Lumia 950 مایکروسافت بوده ایم که با ویژگی Windows Hello سازگاری داشت.

با این همه، اسکنر عنبیه چشم هنوز یکی از تکنولوژی های جدید صنعت موبایل به شمار می رود و با توجه به محدودیت هایی که برای کاربران ایجاد می کند، چندان مورد استقبال قرار نگرفته است. حالا تحلیلگران هم اعتقاد دارند که احتمالاً ناکامی مایکروسافت در استفاده از اسکنر عنبیه چشم، یکبار دیگر با نوت 7 تکرار شود و مورد توجه مشتریان واقع نگردد.

نگرانی تحلیلگران از آن جا ریشه می گیرد که تکنولوژی مورد بحث، تا به امروز از سرعت عملکرد و پاسخگویی مناسبی برخوردار نبوده و مسائلی چون شرایط نوری و میزان فاصله دستگاه از صورت کاربر، کارایی آن را تحت تاثیر قرار می دهند. در شرایط غیر ایده آل، برای باز شدن قفل صفحه به کمک اسکنر عنبیه چشم، فرد مجبور می شود که چندبار روند اسکن را تکرار کند و زاویه چشم خود را تغییر دهد تا در نهایت نور مناسب به سنسورهای اسکنر برسد. طبیعتاً چنین مشکلاتی سبب خواهد شد تا قابلیت مذکور به سرعت آزاردهنده شود و کاربران عطای آن را به لقایش ببخشند.

بنابر گفته این کارشناسان، اگر سامسونگ به دنبال ایجاد موجی از هیجان در میان طرفداران فبلت پرچمدار جدید خود است، باید زمان زیادی به بهبود قابلیت های تکنولوژی اسکن عنبیه چشم اختصاص داده باشد و در غیر این صورت، شرایط ممکن است به ضرر کره ای ها تمام شود.

اما در هر حال، استفاده از اسکنر عنبیه چشم هنگام استفاده از قابلیت هایی خاص مانند سامسونگ پی، مسلماً به نفع کاربران خواهد بود. ناگفته نماند که دور زدن قفل مبتنی بر اسکنر عنبیه چشم، به مراتب از دور زدن اسکنر اثرانگشت دشوارتر است و در دوره و زمانه ای که کاربران بسیاری از اطلاعات ارزشمندشان را در موبایل های هوشمند نگهداری می کنند، این ویژگی می تواند بسیار کارآمد ظاهر شود.

حال باید منتظر رویداد Unpakced سامسونگ در تاریخ 12 مرداد ماند و دید که این کمپانی چه تصمیماتی در قبال اسکنر عنبیه چشم گلکسی نوت 7 اتخاذ کرده است.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 267 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 19:05

کمپانی موزیلا اخیراً اعلام کرده که از ابتدای ماه آتی میلادی، یعنی از 11 مرداد ماه، محتویات مبتنی بر پلاگین فلش که «برای تجربه کاربری مهم تلقی نمی شوند» را در مرورگر فایرفاکس مسدود خواهد کرد. این حرکت، آغازی بر پایان دادن استفاده از فلش در مرورگر فایرفاکس به شمار می رود و موزیلا افزوده که در سال 2017، می توان منتظر قابلیت پیش فرض کلیک روی محتوی برای پخش آنها بود.

در این صورت از سال آتی میلادی، کاربران باید استفاده از فلش روی هر وب سایتی که از این پلاگین ادوبی یا پلاگین سیلورلایت مایکروسافت بهره گرفته اند را با کلیک روی محتوی مورد نظر، تایید نمایند که این امر از برنامه های موزیلا برای جایگزینی هرچه سریع تر تکنولوژی های HTML حکایت دارد.

کمپانی مورد بحث می گوید تغییرات جدیدی که از ماه آگوست میلادی اعمال خواهند شد، میزان کرش و هنگ کردن های مربوط به فلش در مرورگر فایرفاکس را تا 10 درصد کاهش خواهد داد و ضمناً «امنیت ارتقایافته، عمر باتری بهتر و بارگذاری سریع تر صفحات» را با خود به همراه می آورند. بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی موزیلا، از زمانی که وب سایت های یوتوب و فیسبوک، ویدیوهای مبتنی بر فلش را کنار گذاشته و به HTML5 روی آوردند، میزان کرش های مربوط به پلاگین کاهش یافته است.

موزیلا در حال حاضر با دنبال کردن خط مشی سایر همتایان خود نظیر گوگل، مایکروسافت و اپل، در تلاش است تا به آرامی استفاده از پلاگین فلش را کنار بگذارد. خود کمپانی ادوبی هم در دسامبر گذشته به مردم گفت تا دیگر از این نرم افزار استفاده نکنند. با این همه، فلش هنوز در گوشه گوشه اینترنت به چشم می خورد که کنار گذاشتن ناگهانی آن را به امری دشوار بدل می کند.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 369 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:58

همانطور که قبلا وعده داده شده بود، گوگل بالاخره لانچر اپلیکیشن ناکارآمدی که همراه با مرورگر کروم در ویندوز و مک نصب می شد را به طور رسمی از امکانات این  مرورگر حذف کرد. به گزارش VentureBeat، از نسخه 52 مرورگر به بعد دیگر شاهد این لانچر عجیب و غریب و بلااستفاده در محیط کروم نخواهید بود.

صرفا جهت اطلاع، لانچر مورد بحث ابزاری بود که می توانستید بدون نیاز به باز کردن مرورگر، اپلیکیشن های کروم را از طریق آن اجرا کنید. این در حالی بود که سیستم های عامل ویندوز و macOS هر دو به طور بومی ابزاری برای همین منظور را در اختیار کاربران شان قرار داده اند.

به همین جهت گوگل تصمیم گرفته تا این ابزار اضافی را از آخرین نسخه مرورگر خود حذف کرده تا کاربران از این پس برای اجرای اپلیکیشن های کروم به لانچرهای بومی سیستم های عامل خود تکیه کنند. البته لازم به ذکر است که لانچر مورد بحث کماکان در سیستم عامل Chrome OS به کار خود ادامه خواهد داد.

اما تغییر دیگری که در نسخه 52 گوگل کروم صورت گرفته، ارائه طراحی متریال برای نسخه مک آن است. کلیه تب ها، دکمه ها و منوها در این بروزرسانی مجددا از نو طراحی شده اند و حالا رابط کاربری مدرن تر و زیباتری از کروم را در رایانه مبتنی بر سیستم عامل اپل خود شاهد هستید.

گوگل هنوز در مورد ارائه این طراحی برای نسخه ویندوز سخنی نگفته، اما اگر می خواهید زودتر از موعد این تغییرات را ببینید، بهتر است که به تنظیمات بخش chrome://flags در نسخه های بتای مرورگر سری بزنید.

در کنار این تغییرات گوگل همچنین اعلام کرده که در کروم 52، چهل و هشت مشکل امنیتی نسخه های پیشین رفع شده و شاهد عملکرد بهتری از آن در تمام نسخه های دسکتاپ خواهید بود. برای بروزرسانی به نسخه 52 می بایست به قسمت Settings مرورگر و سپس About Chrome مراجعه کنید.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 288 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:58

مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک امروز از ورژن جدید و آپدیت شده نقشه اصلی تسلا موتورز در وبسایت این کمپانی پرده برداشت. در این نقشه به وضوح آمده که آینده تسلا و سولار سیتی، شرکت دیگری که ماسک در هیئت مدیره آن عضویت دارد و چند هفته پیش هم پیشنهاد خریداری اش را داده بود، به یکدیگر گره خورده. تسلا و ماسک انتظار دارند که سولار سیتی به زودی زیر مجموعه شان شود.

ماسک برای تسلا آینده ای را پیش بینی کرده که در آن اتومبیل های خودران، مخازن برق، اتومبیل های جدید و نوآورانه دیده می شود. نگاه مدیرعامل این شرکت در رابطه با به اشتراک گذاری ماشین ها نیز جالب است.

تصور کنید خودرویی دارید که ممکن است تنها چند ساعت محدود مورد استفاده روزمره تان قرار بگیرد یا برای چند هفته به آن نیازمند نیستید، پس چه بهتر که بتوان آن را با دیگران به اشتراک گذاشت و از طریق آن کسب درآمد کرد.

با همکاری SolarCity، تسلا می خواهد سقف هایی برای خودروهایش بسازد که به سلول های خورشیدی مجهز بوده و می توانند انرژی خود را از نور خورشید و حین حرکت تامین کنند.

سپس نوبت به خودروهای جدید می رسد، اتومبیل هایی که فراتر از مدل اس، اکس و 3 قدرت دارند و همل می کنند. یک مدل پیک آپ و یک مدل SUV جمع و جور در تفکر ماسک می چرخند و در آینده ای دورتر، خودروهای سنگین با قابلیت جا به جایی مسافرین بسیار یا به عبارتی دیگر اتوبوس ها.

اتوبوس های الکتریکی فناوری جدیدی به حساب نمی روند و در همین تهران خطوط اتوبوس های الکتریکی نیز برای سال ها مشغول ارائه خدمت بودند، اما نگاه تسلا به این وسایل نقلیه عمومی شکل دیگری است.

سیستم اتوپایلوت یا همان خودران نیز که حالا در فاز بتا به سر می برد، همچنان در دست توسعه است و زمانی که از فاز بتا خارج شود، تقریبا 10 برابر امنیت بیشتری نسبت به میانگین فعلی خودروهای با راننده ارائه می دهد.

ماسک می گوید زمانی که تنظیم کنندگان مقررات، خودروهای بدون راننده را رسما تایید کنند، شما می توانید خودروی تان را از هر ناحیه ای که می خواهید به ناحیه دیگر فرستاده، بدون آنکه در آن حاضر باشید. بنابراین می توان از خودرو زمانی که مورد استفاده قرار نمی گیرد، استفاده مفید کرد و آن را به کار گرفت.

زمانی که نقشه های آتی اجرا شوند و هزینه تولید باتری پایین تر آید، تسلا قادر خواهد بود تا خودروهایی بسیار ارزان قیمت تر نیز تولید کرده و به بازار فرستد.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 309 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:58

شش الی هفت هفته تا رونمایی کامل از اپل آیفون 7 و اپل آیفون 7 پلاس فاصله داریم، یعنی کمتر از دو ماه دیگر و مرتبا اطلاعات ضد و نقیض بسیاری می شنویم که البته با نزدیک تر شدن به این تاریخ، برخی جزئیات بیشتر و بیشتر تکرار می شوند.

تقریبا همه ما می دانیم که ظاهر آیفون های جدید چگونه خواهد بود و جک هدفون از آن حذف شده. امروز در وبسایت Weibo نیز تصاویری منتشر شد که می توان آن را به کاور پشتی آیفون 7 نسبت داد که تصاویر آن را در ادامه مشاهده می کنید.

اما نکته جالب توجه، آداپتوری است که به کاربر اجازه می دهد تا ایرفون های پیشین خود را نیز روی این دستگاه جدید مورد استفاده قرار دهد. با حذف جک 3.5 میلی متری و جایگزین کردن آن با پورت لایتنینگ، دیگر نمی توان از ابزارهای صوتی قدیمی برای گوش دادن به موسیقی از طریق آیفون 7 اقدام کرد مگر اینکه آداپتوری وجود داشته باشد.

گویا این آداپتور در دست تولید بوده و همه می توانند با اتصال ایرپادها و ایرفون های قدیمی خود به آن، مشکل پیش آمده را برطرف کنند. سوی دیگر این آداپتور نیز که به پورت لایتنینگ مجهز است به تلفن همراه وصل می شود.

در ادامه تصاویر لو رفته را می توان مشاهده کرد:

Pictures-of-the-Apple-iPhone-7-rear-cover-surface-along-with-images-of-a-3.5mm-to-Lighting-adapte (1) Pictures-of-the-Apple-iPhone-7-rear-cover-surface-along-with-images-of-a-3.5mm-to-Lighting-adapte (2) Pictures-of-the-Apple-iPhone-7-rear-cover-surface-along-with-images-of-a-3.5mm-to-Lighting-adapte (3) Apple-iPhone-7-rear-cover-in-Space-Black Pictures-of-the-Apple-iPhone-7-rear-cover-surface-along-with-images-of-a-3.5mm-to-Lighting-adapte (4) Pictures-of-the-Apple-iPhone-7-rear-cover-surface-along-with-images-of-a-3.5mm-to-Lighting-adapte (5) Pictures-of-the-Apple-iPhone-7-rear-cover-surface-along-with-images-of-a-3.5mm-to-Lighting-adapte (6)

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 291 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 16:44

وزارت دادگستری ایالات متحده ی آمریکا اعلام کرده که توانسته بنیانگذار و مدیر کنونی وبسایت «کیک اس تورنت»، یکی از بزرگترین تارنماهای فعال در حوزه ی به اشتراک گذاری فایل های غیر قانونی و ناقض حق مالکیت معنوی بر مبنای بیت تورنت را بازداشت نماید.

در همین راستا گزارش ها حکایت از آن دارند که امروز و به درخواست مقامات قضایی آمریکا مرد ۳۰ ساله ای با نام «آرتم والین» (Artem Vaulin)، اهل شهر «خارکیف» کشور اوکراین، در لهستان بازداشت شده و این شخص فردی است که وزارت دادگستری ایالات متحده از آن سخن به میان آورده.

ناگفته نماند که آقای والین با دو اتهام عمده مواجه است که از یکی آنها نقض جدی قوانین کپی رایت محسوب می شود و دیگری نیز به فعالیت های پولشویی مربوط می گردد که به او نسبت داده شده اند. تمامی نام های دامنه ای که به سایت های این شخص مرتبط بوده اند در حال طی کردن فرآیند ضبط و مصادره هستند و هم اکنون مراجعه به تارنمای تورنتی که پیش تر اشاره شد نیز امکان ندارد.

دادستان این پرونده هم در صحبتی کوتاه با رسانه ها اظهار داشته: «والین یکی از پر بازدیدترین سایت های اشتراک گذاری غیر قانونی فایل را راه اندازی و مدیریت کرده و گمان می رود از طریق راهکارهای ارائه شده توسط او کپی رایت محتوایی به ارزش یک میلیارد دلار نقض شده باشد. او برای اینکار از سرورهایی در سرتاسر جهان بهره گرفته و البته دستگیری اش در لهستان نشان می دهد که ناقضین کپی رایت می توانند برای بازه ی طولانی از دست قانون گریزان باشند ولی قادر نخواهند بود تا ابد مخفی شوند.»

به صورت معمول استدلال و دفاع مالکین سایت هایی مانند کیک اس تورنت این است که با توجه به ماهیت بیت تورنت آنها هرگز فایلی را به اشتراک نگذاشته اند و در تارنمای شان تنها لینک هایی به محتوای غیر قانونی فهرست شده که توسط کاربرانی در نقاط مختلف جهان به دیگران ارائه می گردد. اما از سوی دیگر مجریان عدالت بر این باورند که چنین افرادی بستری را فراهم آورده اند که ناقض قانون به حساب می آید.

عمدتاً‌ استودیوهای بزرگ هالیوودی از والین درخواست داشته اند که لینک های اشتراک گذاری غیر قانونی فیلم های دارای کپی رایت شان را حذف نماید، اما وی همواره این تقاضاها را گیج کننده و مبهم دانسته و به آنها پاسخ روشنی نداده. جدای از شکایات موجود مقامات فدرال مرتبط به پرونده ی آرتم والین یادآورد شده اند طبق بررسی های صورت گرفته کیک اس تورنت سال گذشته از راه تبلیغات درآمدی ۱۶ میلیون دلاری داشته و این شخص کوشش کرده با شیوه های مختلف پول شویی این درآمدها را پنهان نماید.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 286 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 16:44

اسکایپ طی چند سال گذشته به کندی در حال تبدیل شدن از یک سرویس P2P به سرویسی مبتنی بر فضای ابری بوده است. در همین راستا، مایکروسافت تصمیم گرفته تا در پشتیبانی از نسخه های مختلف اسکایپ تغییراتی انجام بدهد.

در حالی که مایکروسافت کماکان به پشتیبانی از اسکایپ در iOS 8، اندروید 4.03 و ویندوز 10 موبایل ادامه می دهد، از امروز کلیه کاربرانی که از دستگاه های مبتنی بر ویندوزفون 8 و نسخه های قدیمی تر از اندروید 4.03 استفاده می کنند دیگر توانایی دسترسی به امکانات این اپ پیام رسان را نداشته و این دسترسی برای شان قطع خواهد شد.

رئیس اسکایپ آقای Gurdeep Pall طی پستی که اخیرا در وبلاگ این اپلیکیشن منتشر کرده، ضمن اشاره به سیاست ها و تغییرات جدید به این موضوع که اسکایپ طی سالیان گذشته دچار مشکلاتی بوده اعتراف کرده است؛ مشکلاتی مثل عدم همگام سازی پیام ها میان دستگاه های مختلف و نوتیفیکیشن هایی که با تأخیر به دست کاربر می رسیدند.

Pall در ادامه پست خود گفته که به تأثیر این مشکلات بر تجربه کاربری مخاطبین اسکایپ آگاه است، و او و همکارانش برای رفع آن ها در سریع ترین زمان ممکن تلاش خواهند کرد.

شایان ذکر است که پروسه تبدیل  اسکایپ از یک سرویس P2P به سرویسی مبتنی بر فضای ابری هنوز تکمیل نشده، اما مایکروسافت امیدوار است که بتواند طی “ماه های آینده” این پروسه طولانی و طاقت فرسا را با موفقیت پایان برساند.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 264 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 16:44

بعد از مشکلات فراوان در واحد موبایل HTC، این کمپانی تایوانی حالا چشم امید خود را به هدست واقعیت مجازی Vive دوخته که در چند وقت اخیر، عملکرد و فروش مناسبی با خود به ارمغان آورده است. با این حال آمار نشان می دهد که هدست ریفت کمپانی آکیلس، بعد از یک شروع ضعیف، حالا توجه دوست داران این تکنولوژی را به خود جلب کرده و روز به روز سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می دهد.

بنابر اطلاعات به دست آمده از نظرسنجی سخت افزارها و نرم افزارهای کاربران در پلتفرم استیم، هدست HTC Vive برای مدتی نسبتاً طولانی سهم بسیار خوبی از بازار را به خود اختصاص داده که بیشترین حد آن، سهم 66.6 درصدی، هنگام برگزاری سومین نظرسنجی استیم در رابطه با واقعیت مجازی بوده است. اما در نظرسنجی چهارم، این سهم به 66 درصد کاهش یافت و نظر می رسید که رقیبی جدید به سرعت در حال نزدیک شدن به Vive باشد.

این رقیب، همان آکیلس ریفت است که طی چهار نظرسنجی اخیر، رشد بسیار خوبی از خود به جای گذاشته. ریفت هنگام برگزاری نخستین نظرسنجی، سهمی 4.7 درصدی داشت اما در دومین نظرسنجی، به ناگاه 18.8 درصد از بازار را مال خود کرد. این روند به همین شکل ادامه یافت و حالا ریفت با سهم 27.8 درصدی، به رقیبی خطرناک برای Vive تبدیل شده است.

شاید دلایل و فاکتورهای مختلف در فروش بالای آکیلس وجود داشته باشد؛ برای مثال می توان به عرضه دیرهنگام هدست به دست افرادی که آن را پیش خرید کرده بودند اشاره نمود. اما مسئله مهم تر از دلایل رشد ریفت، توفق ناگهانی رشد و فروش Vive است. در چنین صورتی، دو گزینه برای HTC بیشتر باقی نمی ماند: یا Vive باید به هر شکل ممکن در کنار رقیب قدرتمندش به فروش ادامه دهد یا به نابودی کشیده شود.

در این شرایط، تنها راه نجات تایوانی ها را می توان ایجاد نوعی رقابت بر سر قیمت هدست تلقی کرد اما از سوی دیگر، HTC به هیچ وجه در شرایطی نیست که بتواند حتی از خیر یک دلار از فروش هدست خود بگذرد. حال باید دید که در آینده نزدیک چه اتفاقاتی می افتد و HTC چه واکنشی نسبت به موفقیت هدست همتای خود نشان خواهد داد.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 297 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:18

علی رغم اینکه اپ استور اپل تقریبا نصف دانلودهای پلی استور گوگل را دارد، اما کوپرتینویی ها دو برابر مبلغی که گوگل به توسعه دهندگان بابت دانلود و پرداخت های درون برنامه ای می دهد را می پردازد. این یعنی در حالت میانگین، عرضه اپلیکیشن روی اپ استور اپل، چهار برابر سودمندتر از ساخت و ارائه اپلیکیشنی روی دستگاه های اندرویدی است.

دلایل خاصی برای این مسئله وجود دارد. اندروید معمولا بازار پایین رده را پوشش کامل می دهد، جایی که کارت های اعتباری به سختی گیر می آیند (مثل کشور خودمان) و در نتیجه خرید مستقیم بسیار دشوار است و سهم اندرویدی ها را از خرید پایین می آورد.

در محدوده قیمت 250 تا 300 دلار، تلفن های همراه اندرویدی، 25 الی 50 درصد از آیفون ها ارزان تر هستند. علت اصلی این عنوان شده که بسیاری از خریداران تلفن های اندرویدی، دسترسی به خرید اپلیکیشن ها ندارند.

سال ها پیش، اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام و فلیپ بورد در ابتدا روی iOS عرضه می شدند و سپس به گوگل پلی استور می آمدند و به نوعی این اتفاق هنوز هم رخ می دهد.

ماه گذشته بود که اپل در WWDC اعلام کرد از ابتدای شروع به کار اپ استور تاکنون به توسعه دهندگان 50 میلیارد دلار پرداخت کرده. 25 میلیارد دلار ابتدایی را طی 6.5 سال و 25 میلیارد دوم فقط طی 1.5 سال پرداخت شده بود که این نشان از رشد خریداران دارد.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 258 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:18

همان گونه که پیش تر به اطلاعتان رسانده ایم، نخستین همایش توسعه دهندگان وب، از امروز ۳۰ تیرماه کار خود را آغاز خواهد کرد و فردا نیز به کار خود ادامه خواهد داد. این همایش ۲ روزه با همکاری مؤسسه ی طراحان و ایده پردازان آرتیمان و حمایت سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و ستاد توسعه ی فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان نهاد ریاست جمهوری، توسط «مدرسه ی استانداردهای وب» برای طراحان و توسعه‌ دهندگان JavaScript و css برگزار می شود.

آشنایی با تکنیک‌ ها، کتابخانه‌ ها و فریم‌ ورک‌ های جدید، شرکت در کارگاه‌ های آموزشی و برقراری ارتباط و شبکه‌ سازی با سایر متخصصین این حوزه، از اهداف این همایش ذکر شده، و تعدادی کارگاه جانبی نیز برای شرکت‌ کنندگان حضوری در نظر گرفته شده است.

بنا بر قولی که داده شده بود، بخش سخنرانی‌ های این رویداد به صورت آنلاین پوشش داده می شود تا علاقمندانی که امکان حضور در همایش را ندارند، بتوانند از سخنرانی‌ ها استفاده کنند. به این ترتیب می توانید در ادامه، استریم زنده ی ویدیویی این همایش را همینجا روی دیجیاتو تماشا کنید:

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 264 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:11

جمع‌بندی روز: چهارشنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - دیجیاتو

{{ time_ago }}

    {{#replies}}
  • {{/replies}}
{{/Idea}} ]]>

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 253 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 10:21

تلسکوپ فضایی ناسا با نام Kepler که در ماه آوریل همه را نگران کرد، پس از بازگشت به شرایط عملیاتی به مأموریت خود در جستجوی حیات فرازمینی ادامه می دهد. در این مأموریت، ستاره های دیگری رصد می شوند که سیاره هایی به اندازه زمین در مدارشان داشته باشند.

این رصدگر فضا به تازگی چهار اگزوپلنت (فراسیاره) جدید واقع در خوشه ای حول یک ستاره کشف کرده، که ظاهراً دوتای آنها قادرند شرایط زندگی ارگانیسم های زنده را فراهم سازند.

تمامی این چهار سیاره بین 20 تا 50 درصد بزرگ تر از زمین هستند، ضمن اینکه سطح آنها صخره ای بوده و حول یک ستاره کوتوله سرخ با نام K2-72 می چرخند. لازم است بدانید این ستاره حدود 181 سال نوری با زمین فاصله داشته و در صورت فلکی دلو (Aquaris) قرار دارد.

این دو اگزوپلنت که K2-72c و K2-72e نام گرفته اند، در مدار «زیست پذیر» از خورشیدشان می چرخند، یعنی فاصله آنها از ستاره فوق به اندازه ای است که آب می تواند به صورت مایع و در حالت طبیعی روی سطح آنها شکل بگیرد. این یافته در بطن گزارش ماه ژانویه ناسا مبنی بر یافتن 104 سیاره نویدبخش حیات قرار داشت که البته تاکنون منتشر نشده بود.

در حالی که کپلر هنوز به رصد اگزوپلنت ها از طریق سنجش درخشندگی ستاره ها و کاهش روشنایی آنها بر اثر عبور احتمالی سیاره‌ ها از مقابلشان ادامه می دهد، مأموریت K2 با ایجاد تغییرات در Kepler می تواند ستاره های کم فروغ تر مانند کوتوله های سرخ را نیز شناسایی کند.

در همین راستا رئیس مطالعات K2 «ایان کراسفیلد» در پست منتشر شده در بلاگ ناسا نوشت:

می توان عملیات فوق را این گونه تشبیه کرد: کپلر مطالعات جمعیت شناسی و کلی را انجام می دهد، اما مأموریت K2 به ستاره های درخشان تر و نزدیک تری اختصاص دارد که سیاره های مختلفی را در مدار خود دارند. در این مأموریت، می توان تعداد ستاره های سرخ و کوچک قابل شناسایی را تا 20 برابر افزایش داد، در نتیجه تعداد سیاره هایی که بالقوه زیست پذیرند و برای تحقیقات بیشتر انتخاب می شوند نیز اضافه خواهد شد.

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 272 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 5:36

خبرنامه